აირჩიეთ ენა

14.02.2019

წინადადებების აგება, მე-10 კლასი. ქ.მ.ე

1.     მობეზრება    -        მე მომბეზრდა           ___მე მომბეზრდა ეს საქმე....         
2.     მოწყენა        -        მე მომწყინდა                     მე მომწყინდა აქ ყოფანა...
3.     სიბრაზე       -        მე გავბრაზდი_________ძალიან გავბრაზდი შენზე...
4.     წყენა            -        მე მეწყინა______________მეწყინა ძალიან, რომ არ მოხვედი.
5.     გახარება       -        მე გამიხარდა__________გამიხარდა, რომ გნახე...
6.     ტყუილი       -        მე მოვიტყუე___________მე მოვიტყუე, სხვა გზა არ მქონდა.
7.     სიცრუე        -        მე ვიცრუე_____________ ვიცრუე, როცა გითხარი, რომ ვმუშაობ...
8.     დაპირება      -        მე დავპირდი__________მე დავპირდი დედაჩემს ახალ საათს.
9.     შესრულება   -        მე შევასრულე_________მე შევასრულე დღის გეგმა.
10.  დატოვება     -        მე დავტოვე________ ___მე დავტოვე ჩემი სოფელი...
11.  აღიარება      -        მე ვაღიარე_____________მე ვაღიარე, რომ დამნაშავე ვარ.
12.  მუდარა        -        მე ვემუდარე___________მე ვემუდარე პოლიციელს....
13.  ხვეწნა          -        მე შევეხვეწე____________მე შევეხვეწე მამას...
14.  ლოდინი      -        მე დაველოდე__________მე დაველოდე ავტობუსს...
15.  სიცილი        -        მე ვიცინე______________ძალიან ბევრი ვიცინე.
16.  ტირილი       -        მე ვიტირე_____________მინდოდა, მაგრამ ვერ ვიტირე.
17.  შეგროვება    -        მე შევაგროვე________ __ტყეში შევაგროვე სოკო.
18.  კრეფა          -        მე მოვკრიფე____________მე მოვკრიფე ვარდები...
19.  დალაგება     -        მე დავალაგე___________დავალაგე უჯრა და კარადა.
20.  ქება             -        მე შევაქე________________მე შევაქე ჩემი კოლეგა.
21.  ლანძღვა       -        მე გავლანძღე__________მე გავლანძღე კონტროლიორი.
22.  სიამოვნება    -        მე ვისიამოვნე_________ძალიან ვისიამოვნე.
23.  თრობა          -        მე დავთვერი___________დაბადების დღეზე დავთვერი.
24.  რეკვა           -        მე დავრეკე______________მე სასწრაფოში დავრეკე
25.  ცურვა          -        მე ვიცურავე____________მე ვიცურავე აუზზე.
1.     ყურება         -        მე ვუყურე__________ ___მე ვუყურე ტელევიზორს.
2.     ღეჭვა           -        მე დავღეჭე______________მე დავღეჭე საღეჭი რეზინა.
3.     ავსება          -        მე ავავსე________________მე ავავსე ავზი.
4.     დაცლა          -        მე დავცალე_____________მე დავცალე ჭიქა.
5.     გახსნა          -        მე გავხსენი______________მე გავხსენი სეიფი.
6.     გაღება          -        მე გავაღე________________მე გავაღე ფანჯრები.
7.     დაკიდება     -        მე დავკიდე_____________მე დავკიდე საათი.
8.     გაწმენდა      -        მე გავწმინდე____________მე გავწმინდე სარკე.
9.     ლოცვა          -        მე ვილოცე______________მე ვილოცე მარტო...
10.  ჩხუბი          -        მე ვიჩხუბე_______________მე ვიჩხუბე ქუჩაში.
11.  კამათი           -        მე ვიკამათე________ ____მე ვიკამათე კოლეგასთან.
12.  დაბერტყვა    -        მე დავბერტყე____  _____მე დავბერტყე კაკლის ხე.
13.  ჩაყრა           -        მე ჩავყარე_____  _________მე ჩავყარე ნაგავი.
14.  ჩაგდება        -        მე ჩავაგდე______________მე ჩავაგდე ყულაბაში ხურდა.
15.  არჩევა          -        მე ავირჩიე______________მე ავირჩიე 48.
16.  დაწვა           -        მე დავწვი_______________მე დავწვი ძველი დღიური.
17.  დასველება    -        მე დავასველე___________მე დავასველე ცხვირსახოცი.
18.  ჩართვა         -        მე ჩავრთე_______________მე ჩავრთე ტვ.
19.  გასინჯვა      -        მე გავსინჯე_____________მე გავსინჯე თევზი.
20.  წერა            -        მე დავწერე_______________მე დავწერე ესსე.
21.  მოყოლა        -        მე მოვყევი_______________მე მოვყევი ზღაპარი.
22.  თქმა            -        მე ვთქვი__________________მე ვთქვი სიმართლე.
23.  კერვა           -        მე შევკერე________________მე შევკერე საფულე.
24.  ქსოვა           -        მე მოვქსოვე______________მე მოვქსოვე პულოვერი.
25.  სიზმარი       -        მე დამესიზმრა___________მე დამესიზმრა კოშმარი.

Комментариев нет:

Отправить комментарий