აირჩიეთ ენა

12.03.2020

სოციალური პროექტი (სსიპ ქ. მარნეულის მე-2 საჯარო სკოლა)

დავიცვათ! მოვუფრთხილდეთ!
გ ა ვ ა მ წ ვ ა ნ ო თ 
გ ა რ ე მ ო!

პროექტის დასახელება:
დავიცვათ! მოვუფრთხილდეთ! გავუფრთხილდეთ ბუნებას!
პროექტში მონაწილეთა ასაკობრივი ჯგუფი:
მე-11
პროექტის ხანგრძლივობა:
18 სექტემბრიდან - 4 ოქტომბრამდე
პროექტის აქტუალობის დასაბუთება:
·         21-ე საუკუნეში ძალიან დიდი პრობლემის წინაშე დგას დედამიწა, გარემო დღითიდღე კარგავს სიჯანსაღეს, ბუნების დაცვა და განაშენიანება თითოეული ჩვენგანის მოვალეობაა. სამწუხაროა, როცა ეკოსისტემას არ აფასებს ადამიანი, უგულიყუროდ ეპყრობა მას, დღენიადაგ ჩეხავს, აბინძურებს, ნათქვამია „ბუნება ბუმერანგივით გვიბრუნებს ჩვენს დამოკიდებულებას - მეწყერების, ნიაღვრების, მიწისძვრების სახით“ ამიტომ, თითოეულმა მოქალაქემ უნდა გავაცნობიეროთ ბუნების დაცვის მნიშვნელობა!
·         საქართველოში, ყოველდღიურად უამრავი ხე იჭრება, ნადგურდება ფლორა და ფაუნა, გახშირებული მანქანათმშენებლობების, ქარხნების, ნავთობების არამართებული მართვა იმდენად ვნებს გარემოს რომ შეცვლილია კლიმატური მდგომარეობა, სეზონურად ჰაერის ტემპერატურის მონაცვლეობა. ყინულის დნობა, უამრავი ცხოველისა თუ ფრინველის განადგურება ადამიანის უგულო დამოკიდებულებითაა გამოწვეული. შესაბამისად გარემოს დაცვაზე ფიქრი მასშტაბური უნდა იყოს, რათა გააზრებული იქნეს ვალდებულება - ბუნების დაცვისა და განაშენიანების!
პროექტის მიზანი:
ჩემი პროექტის მიზანია სსიპ ქ. მარნეულის მე-2 საჯარო სკოლის მოსწავლეებს აუმაღლდეთ მოქალაქეობრივი თვითშეგნება ბუნების მოვლა/განაშენებიანობასთან დაკავშირებით, მათ გაიაზრონ თუ რა საფრთხეს უქმნის ადამიანის უგულო დამოკიდებულება ბუნებას და ამ ყოველივეს რა მძიმე ფორმით ვიმკით. სიცოცხლე, ჯანსაღი გარემო ჩვენი სიცოცხლის გარანტია, შესაბამისად პროექტით მოსწავლეები გააცნობიერებენ თითოეული მათგანის როლს ფლორისა და ფაუნას მიმართებით.
პროექტის მოსალოდნელი შედეგები:
ü  მოსწავლეები გახდებიან ინფორმირებულები აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით;
ü  მოსწავლეები ერთობლივი თანამშრომლობით შეძლებენ აღნიშნულ პრობლემაზე მსჯელობას, გადაჭრის გზების მოძიებას;
ü  მოსწავლეებს აუმაღლდებათ მოქალაქეობრივი აზროვნება;
ü  მოსწავლეებს შეეცვლებათ ბუნების მიმართ დამოკიდებულება;
ü  მოსწავლეები მეტი სიფრთხილითა და სიყვარულით მოეკიდებიან გარემოს!
უსაფრთხოების წესების გათვალისწინება:
პროექტის მსვლელობის დროს თითოეული აქტივობა შეესაბამება მოსწავლეთა შესაძლებლობებს, გათვალისწინებულია მათი ყოველგვარი უსაფრთხოება.
აქტივობები:
     I.        გარემოსდაცვითი ლიტერატურის ანალიზი
    II.        ვიდეო-კოლაჟის დამზადება საქართველოს ბუნება დღეს და 50 წლის წინ.
  III.        ვიდეო-რესურსების ანალიზი, მოდელირებული კოლაჟების აღწერა.
  IV.        ეკოლოგთა დასკვნების ანალიზი, რომელიც ცხადყოფს მოსალოდნელი კატასტროფების შესახებ. (ცუნამი, მიწისძვრა, ვულკანი, მეწყერი და სხვ.)
    V.        სტატისტიკური ცხრილების შევსება.
  VI.        კითხვარების შევსება - გამოკითხვები სკოლასა და თემში.
VII.        მონაცემთა დამუშავება.
VIII.        თანამშრომლობითი შეხვედრები, რეკომენდაციებისა და პრევენციების გზების შემუშავება.
  IX.        პრეზენტაციებისა და რეფერატების წარდგინება.
    X.        დასკვნითი, შემაჯამებელი შეხვედრა და პროექტის დახურვა.
რესურსები:
პროექტორი, ლეპტოპი, ინტერნეტი, აუდიო-ვიდეო რგოლები, ილუსტრაციები.


პროექტის მონიტორინგი: (შეფასებები აღნიშნულია მწვანე ფერით)
შეფასების
კრიტერიუმი:
კარგი
საშუალო
სუსტი
მიზნის მიღწევა
მოსწავლეება შეძლეს და ერთობლივი მუშაობით მიაღწიეს შედეგს, გაიაზრეს პროექტის მთავარი არსი და დაუახლოვდნენ ბუნებას.
მოსწავლეებმა  მეტ-ნაკლებად შეძლეს თანამშრომლობითი მუშაობა, მიაღწიეს შედეგს და მეტ-ნაკლებად გაიაზრეს პროექტის მთავარი არსი და დაუახლოვდნენ ბუნებას.
მოსწავლეებს გაუჭირდათ პროექტის მთავარი არსის გაგება, მათ ვერ მოახერხეს ბუნების დაცვის მთავარი ფუნქციის გააზრება.
თანამშრომლობა და გუნდურობა
მოსწავლეები მოქმედებდნენ გუნდურად, ერთმანეთს უზიარებდნენ საკუთარ გამოცდილებას, ინფორმაციას, რაც აიოლებდა მიზანზე გასვლას.
მოსწავლეები მეტ-ნაკლებად მუშაობდნენ გუნდურად.
მოსწავლეები უმეტეს შემთხვევაში მუშაობდნენ ინდივიდუალურად, ვერ თანამშრომლობდნენ.

კითხვარი მოსწავლეთა:
1.    იცავთ თუ არა ბუნებას? როგორ იცავთ? დაგირგავთ ხე?
2.    რა იწვევს ეკოსისტემის განადგურებას?
3.    რა ფაქტორები უშლის ხელს წითელ წიგნში შეტანილი ცხოველებისა და ფრინველების გამრავლებას?
4.    რატომ ხმება მწვანე საფარი?
5.    ფიქრობ, რომ ადამიანი არის ის, ვინც ეკოსისტემის განადგურებაში მთავარი დამნაშავეა?





კითხვარი მშობელთა:

კითხვა
სრულებით
მეტ-ნაკლებად
სრულებით არა
გაქვთ თუ არა ინფორმაცია საქართველოში ბუნების დაცვის შესახებ?



ინტერესდებით თუ არა თქვენი შვილი რამდენადაა დაინტერესებული ბუნების მოფრთხილებით?
აშენიანებს თუ არა მცენარეებს, არის თუ არა ემპათიური დაჩაგრული ცხოველებისა და ფრინველების მიმართ?



ეხმარება თუ არა სოციალური პროექტები მოსწავლეს სხვადასხვა სასიკეთო უნარის გამომუშავებაში?





პროექტის ვადები:
აქტივობა
პასუხისმგებელი პირები
თარიღი
პროექტის გაცნობა

18 სექტემბერი
კვლევითი საქმიანობა - სასკოლო თემის, მშობლებისა თუ სხვა დაინტერესებული პირების გამოკითხვა.
მოსწავლეები
20-25 სექტემბერი
პროექტის მონაწილეთა შეხვედრები
მოსწავლეები,

26 სექტემბერი - 1 ოქტომბერი
საინფორმაციო გამოფენის მოწყობა...
ფლაერების, პრეზენტაციების

მოსწავლეები

2-3 ოქტომბერი
პროექტის შემაჯამებელი ღონისძიება, დახურვა.

მოსწავლეები,

სტუმრები
4 ოქტომბერი


Комментариев нет:

Отправить комментарий